Kategorier

Meny

Konto

menu
Annonse

Tar «pop-up»-sats med maling

Idar Stensvold tester ut et butikk-konsept der kundene handler på egenhånd.

cloud_download
fullscreen
  • <b>LETT PÅ NETT:</b> Idar Stensvold og Hana Alendar fra Pure & Original etablert et nytt butikk-konsept i et vrimleområdet på kjøpesenter. – Her kan kundene handle når vi ikke er tilstede, sier de.

    Foto: Kristian Owren/ifi.no

  • <b>VIL INSPIRERE:</b> På kassen står en iPad. Her kan kundene bestille varer basert på det de ser i «pop-up»-butikken. Varene blir levert hjem eller til butikken. – Vi vil skape flere slike inspirasjonspunkter, sier Idar Stensvold, her sammen med Hana Alendar.

    Foto: Kristian Owren/ifi.no

  • <b>FARGERIKT:</b> I den lille butikken er det satt opp hyller med 30 små lerret som er malt i 30 ulike farger fra fargekartet til Pure & Original. Vegger er også malt med farger fra kartet.

    Foto: Kristian Owren/ifi.no

  • <b>DET DU TRENGER:</b> Tilbehør og verktøy har også fått plass i den innovative «pop-up»-buikken til Pure & Original på Strandtoget kjøpesenter i Lillehammer.

    Foto: Kristian Owren/ifi.no

Annonse
Idar Stensvold og Hana Alendar

VIL INSPIRERE: På kassen står en iPad. Her kan kundene bestille varer basert på det de ser i «pop-up»-butikken. Varene blir levert hjem eller til butikken. – Vi vil skape flere slike inspirasjonspunkter, sier Idar Stensvold.
camera_alt (Kristian Owren/ifi.no)

Strandtorget kjøpesenter i Lillehammer. Det er hit folk kommer for å handle i Mjøs-hovedstaden. I et åpent vrimleområde i senterets andre etasje, har Idar Stensvold og Hana Alendar fra Pure & Original etablert et butikk-konsept som de mener representerer innovasjon. 

Enkel handel

I dette butikk-konseptet kan folk handle selv om betjeningen ikke er tilstede. Det gjøres ved hjelp av «Nett i butikk». Når du finner den malingen du vil ha, bestiller du enkelt og greit på en iPad, og varene blir fritt levert hjem til deg, eller du kan hente varene i butikken senere.

LES OGSÅ: Sanselig handel

Innovatører

− Vi ønsker å teste ut nye måter å selge vår maling på. Det er også viktig å lære mer om selve salgsprosessen i møte med kundene. Derfor har vi utviklet en arena der vi kan prøve ut nye tanker og ideer. Løsningen ble en slags «pop-up»-butikk her på Lillehammer, forteller mannen som har brakt den populære kalkmalingen til Norge.

Fargeprøver

FARGERIKT: I den lille butikken er det satt opp hyller med 30 små lerret som er malt i 30 ulike farger fra fargekartet til Pure & Original. Vegger er også malt med farger fra kartet.
camera_alt (Kristian Owren/ifi.no)

Vil skape inspirasjonspunkter

− Vi har fått på plass et spennende og arealeffektivt butikkområde her i Lillehammer. Det vil fungere selv om vi ikke er tilstede. Min visjon er å skape små, ubemannende inspirasjonspunkter på kjøpesentre rundt i landet. Så kan vår fargeekspert reise rundt å gi råd til kunder på bestemte tider, sier Stensvold.

Miljøvennlig handel

Han mener et slikt butikk-konsept også vil være miljøvennlig. 

− Vi trenger liten plass, siden det kun blir vareprøver i butikken. Uten bemanning vil kundene bestille selv og få varene rett fra lager. Slik vil vi spare miljøet for kostander knyttet til transport. Det er mulig vi er for tidlige ute med et slikt prosjekt, men vi vil teste det ut og sørge for å være i forkant, sier han.

Pure & Original popup-butikk

DET DU TRENGER: Tilbehør og verktøy har også fått plass i den innovative «pop-up»-buikken til Pure & Original på Strandtoget kjøpesenter i Lillehammer.
camera_alt (Kristian Owren/ifi.no)

Annonse
Yo, you had better fill this out, it's required.
Annonse
Annonse
Tarkett annons
Tarkett annons
[Some text some message]