Kategorier
Meny
Konto
Annonse

Årets farge er grønn

cloud_download
fullscreen
  • Årets farge er grønn

    Foto: Kristian Owren/ifi.no

  • Årets farge er grønn

    Foto:

  • Årets farge er grønn

    Foto:

  • Årets farge er grønn

    Foto:

Skal du være trendy i år kan det være lurt å integrere grønnfarger i hjemmet ditt. Fargerike har nylig kåret årets farge for 2012, og deres store satsning er nettopp grønt - i alle varianter.

Annonse

Både når huset skal males inne eller ute, møblene skal fornyes eller tekstilene byttes ut, anbefaler Fargerike deg å lete blant de grønne nyansene. Helt fra de lyse, duse nyansene til røffe og maskuline er helt riktig i år. Det gjelder å finne den grønne fargen som appellerer mest til deg og som passer best til din stil.

Fargeglade nordmenn
<p>Smaragdgrønn er klassisk, elegant og glamorøs.</p>

Smaragdgrønn er klassisk, elegant og glamorøs.

Ifølge Dagny Thurmann-Hoelseth, kreativ leder hos Fargerike, er ikke den hvite, fargeløse trenden vi har sett en stund typisk for nordmenn. Her til lands har vi historisk sett har vært veldig fargeglade – til og med sammenliknet med våre skandinaviske naboer.

- Det norske folket har et dypt ønske om å komme seg tilbake til fargene. Derfor spår Fargerike at det nye tiåret markerer returen til fargene. Det starter med små steg som går over i store sprang for den som vil være med, sier hun.

Global og lokal analyse

Bakgrunnen for valg av fargen grønn baserer seg på tilbakemeldinger fra Fargerikes 110 landsdekkende butikker som vet hva nordmenn liker og etterspør, i tillegg til forskning og analyse av kommende globale trender fra eksterne aktører.

- Vi jobber med Natural Colour System – NCS, ifi.no og trendbyråer som franske Nelly Rodi og danske PEJ-gruppen, sier Thurmann-Hoelseth.

Årlig arrangement

Kelly er ung, tøff og modig!

Årets farge kåret av Fargerike vil bli et årlig arrangement, der en ny spennende farge vil bli annonsert for alle fargeglade nordmenn i begynnelsen av hvert år.

- Vi har en stor nasjonal og lokal fargeekspertise, og den ønsker vi å bruke mer aktivt fremover, avslutter Thurmann-Hoelseth.

Annonse
Yo, you had better fill this out, it's required.
Annonse

Siste artikler

Annonse
[Some text some message]