Kategorier

Meny

Konto

menu
Annonse

Vi vil ha det komfortabelt på badet

I forbindelse med messen Norsk hytteliv 2006 som avholdes denne helgen, presenterer Hyttelivsundersøkelsen 2006 to nye trender. Vi vil ha det enda mer komfortabelt på badet og tilgangen til internett øker. Til tross for sistenevnte bruker relativt få hytta til mye jobbing.

cloud_download
fullscreen
  • Foto:

Hei, denne artikkelen er over 2 år gammel, og kan inneholde utdatert informasjon.

Annonse

Hyttelivsundersøkelsen gjør det klart at nordmenn ønsker å komme oss bort fra vår ordinære tilværelse til en hytte med høy grad av komfort, både ute og inne. Undersøkelsen er gjennomført i forbindelse med messen Norsk hytteliv som arrangeres 20. til 23. april.

Komfort på badet

Hele 81% mente det var svært viktig eller passe viktig med komfort inne i selve hytta. Tilsvarende tall bekrefter trenden om at vi også fokuserer på komfort utenfor hytta. 67% mente dette var svært viktig eller passe viktig. 65% mener det er svært eller passe viktig med komfort på hyttas baderom. Disse tallene stemmer godt overens med trendutviklingen i mediene og den økte etterspørselen etter utstyr til hyttebadet.

Lite, men økt Internett og jobbing

67% av de spurte bruker aldri hytta til jobbrelaterte aktiviteter, det vil si at de ikke tar med seg jobben på hytta. 16% bruker hytta sjelden og 11% bruker hytta til jobbing av og til. 6% bruker hytta mye til jobbing. Totalt sett er det en liten oppgang fra i fjor på 3 prosentpoeng på hvor mange som bruker hytta mye eller av og til jobbing. Det er også en nedgang på hvor mange som aldri bruker hytta til jobbing fra 73% i fjor og 67% i år, altså 6% flere som benytter hytta til jobbing.

Bekrefter trender

- Dette er i tråd med de trendene vi erfarer, sier Per Levik, prosjektleder for messen Norsk hytteliv. Nordmenn fokuserer i økende grad på komfort og ønsker å bruke hytta som vårt andre hjem. Det er viktig å påpeke at vi ikke nødvendigvis vil lage hytta som en kopi av vårt ordinære hjem, men ønsker å komme til et behagelig sted fritt for stress, noe som innebærer avslapping og komfort i de fleste rom og uteområder. Vi vil ha det komfortabelt og vakkert både inne og ute, konkluderer Levik.

Undersøkelsen er gjennomfør i en periode på 5 dager i samarbeid med Internettportalen Start.no. 490 respondenter fra hele landet har svart på en rekke spørsmål om sin bruk av og behov på hytta. Det er andre gang Hyttelivsundersøkelsen gjennomføres.

Annonse
Yo, you had better fill this out, it's required.
Annonse
Annonse
HappyHomes annons
HappyHomes annons
[Some text some message]