Kategorier
Meny
Konto
menu
Annonse

Mal Proff og Fargerike satser i sentrum

Torsdag forrige uke åpnet kjedene hver sin nye butikk under samme tak, midt i Oslo. – Vi vil drive butikk der folk bor, sier de to kjededirektørene.

cloud_download
fullscreen
  • <b>STERKE SAMMEN:</b> Terje Langmo fra Mal Proff og Stine Solheim fra Fargerike mener det skal bli vanskelig å være deres konkurrenter. – Vi tilbyr det beste til håndverkeren og forbrukeren, sier de.

    Foto:

  • <b>FOLKSOMT:</b> Alle som har noe i oppussingsbransjen å gjøre var på plass da Mal Proff og Fargerike åpnet sine nye butikker på Kiellands Plass i Oslo.

    Foto:

  • <b>TALER TIL FOLKET:</b> Det var en stolt kjedesjef som kunne ønske velkommen til Mal Proffs nye butikk i Oslo sentum. – Vi har over 60 utsalgssteder i Norge nå. Og flere kommer, sier han.

    Foto:

  • <b>TETT PÅ:</b> Vi skal være tett på kundene. Denne butikkåpningen handler om å komme nærmere kundene. Det tror jeg blir viktigere i årene fremover, sier kjedesjef i Fargerike, Stine Solheim.

    Foto:

  • <b>PÅ GATEPLAN:</b> Inngangen til Mal Proffs nye butikk i Oslo er fra gateplan. Kundene til Fargerike får inngang via kjøpesenteret på Alexander Kiellands Plass.

    Foto:

  • <b>EFFEKTIV HANDEL:</b> Markedssjef i Mal Proff, Jan Erik Foss, tror mange malere i Oslo vil sette pris på den nye butikken. – Vi skal gjøre handelen enkel og effektiv, sier han.

    Foto:

Annonse
Terje Langmo og Stine Solheim

STERKE SAMMEN: Terje Langmo fra Mal Proff og Stine Solheim fra Fargerike mener det skal bli vanskelig å være deres konkurrenter. – Vi tilbyr det beste til håndverkeren og forbrukeren, sier de.

Mal Proff-sjef Terje Langmo gjør seg klar til sin åpningstale. Det samme gjør kjedesjef i Fargerike Stine Solheim. I dag skal de åpne hver sin nye butikk under samme tak, og målet er å sette mer farge på hovedstaden.  

Yrende byliv

Lokalet er fullt av folk. Her er leverandører, håndverkere, fagfolk og kunder. De har kommet for å overvære den offisielle åpningen av Fargerike og Mal Proffs nye sentrumsnære satsing i Oslo.
Vi er i Waldemar Thranes gate 72. På Alexander Kiellands Plass. Denne plassen er selve kjernen i strøket rundt Ila-området. Her er handel, serveringssteder og holdeplasser for buss med mer enn 5000 på- og omstigninger hver dag.

LES OGSÅ: Fargehandleren som følger kundene 

Mal Proff og Fargerike Oslo

FOLKSOMT: Alle som har noe i oppussingsbransjen å gjøre var på plass da Mal Proff og Fargerike åpnet sine nye butikker på Kiellands Plass i Oslo.

Tett på der folk bor

Terje Langmo, Mal Proff

TALER TIL FOLKET: Det var en stolt kjedesjef som kunne ønske velkommen til Mal Proffs nye butikk i Oslo sentum. – Vi har over 60 utsalgssteder i Norge nå. Og flere kommer, sier han.

− Vi vil være der folk bor og ferdes. Dette område er et knutepunkt for håndverkere, og jeg er trygg på vårt urbane konsept vil lykkes. Vi kommer til å satse i sentrum i flere norske byer fremover. Det gjelder å være tett på de store folkemassene, sier Langmo.

Mer tilgjengelig

Det er kjedesjef Stine Solheim helt enig i. Hun har også tro på at byfolk vil sette pris på Fargerikets etablering av den 400 kvadratmeter store butikken i sentrum.

− Vår jobb er å fargelegge Oslo. Derfor er det viktig at vi er lett tilgjengelige for kundene. Jeg håper også mange vil benytte seg av vårt tilbud om å få en interiørkonsulent på besøk. Når du får hjelp av en interiørkonsulent, viser det seg at kundene tør å bruke mer farger og tekstiler, sier hun.  

LES OGSÅ: Tar sats i fargebransjen

Stine Solheim, Fargerike

TETT PÅ: Vi skal være tett på kundene. Denne butikkåpningen handler om å komme nærmere kundene. Det tror jeg blir viktigere i årene fremover, sier kjedesjef i Fargerike, Stine Solheim.

Under samme tak

Mal Proff Alexander Kiellands Plass

PÅ GATEPLAN: Inngangen til Mal Proffs nye butikk i Oslo er fra gateplan. Kundene til Fargerike får inngang via kjøpesenteret på Alexander Kiellands Plass.

De to kjedene har åpnet sine butikker under samme tak. Fargerikets kunder får inngang via kjøpesenteret, mens Mal Proff-kundene slipper inn fra gateplan. På gaten er det også reservert to parkeringsplasser som håndverkskunder kan benytte.

«Pick Up-point»

Jan Erik Foss, Mal Proff

EFFEKTIV HANDEL: Markedssjef i Mal Proff, Jan Erik Foss, tror mange malere i Oslo vil sette pris på den nye butikken. – Vi skal gjøre handelen enkel og effektiv, sier han.

Markedssjef i Mal Proff, Jan Erik Foss, forteller at den 175-kvadratmeter store butikken er utformet slik at det er enkelt å komme, og enkelt å dra.

− Dette skal bli et «pick up-point» for håndverkeren. Vi vet at maleren i Oslo har savnet en slik butikk. Nå er vi på plass med vårt urbane konsept der vi har mye varer på et lite areal, sier han.

Lærer av hverandre

Mohamed Abdullahi er butikksjef for Mal Proffs nye butikk. Han gleder seg til å bli kjent med håndverkere i byen.

− Jeg tror vi kan lære litt av hverandre. Det blir spennende å jobbe med folk som er opptatt av fag og produkter, sier han. 

Mohamed Abdullahi, Mal Proff

SPENT BUTIKKSJEF: Mohamed Abdullahi er butikksjef for Mal Proffs nye utsalgssted i Oslo. − Jeg gleder meg til å jobbe med fagfolk, sier han.

Mer informasjon

Mer informasjon:

Fargerike

Mal Proff

Annonse
Yo, you had better fill this out, it's required.
Annonse
Annonse
[Some text some message]