Kategorier

Meny

Konto

Annonse
Annonse

Fargene gir energi

Du får bare én sjanse til å gjøre et førsteinntrykk. Da gjelder det å spille på lag med fargene - noe Thon Hotels har forstått med fargevalgene i sine lobbyer og hotellresepsjoner.

  • Thon Hotel Rosenkrantz i Bergen er et av de få Thon-hotellene som er dekorert med lokale motiver i resepsjonen. Og det er kanskje ikke så rart; du unngår ikke Bryggen når du besøker Bergen – og den er unektelig fargerik.

    Foto:

  • Et fargerikt fototapet med motiv fra New York er det som møter oss i resepsjonen på Thon Hotel Vika Atrium; en passende mottakelse på dette typiske business-hotellet vegg i vegg med Aker Brygge.

    Foto:

  • Resepsjonsdisken på dette Thon-hotellet i Vika var opprinnelig ganske anonym, men med markerte, sterke farger på veggen og litt nedtonet disk er resepsjonen blitt langt mer iøynefallende.

    Foto:

  • På Thon Hotel Gyldenløve var tanken å gjøre resepsjonen til et utstillingsvindu ut mot Bogstadveien. Dette er en relativt liten resepsjon og var tidligere ganske anonym. Nå er den nærmest en installasjon i seg selv.

    Foto:

  • Thon-hotellet i Bogstadveien i Oslo er det benyttet en perforert lettvegg for å slippe dagslyset inn i resepsjonen og samtidig begrense direkte innsyn.

    Foto:

  • I Rosenkrantzgate finner vi en meget fargesterk lobby på Thon Hotel Rosenkrantz Oslo. Her har interiørarkitektene boltret seg i sterke farger fra Thons palett og de har også spesialdesignet det fargerike gulvteppet for å skape et helhetlig inntrykk.

    Foto:

Annonse
Annonse
På Thon Hotel Gyldenløve var tanken å gjøre resepsjonen til et utstillingsvindu ut mot Bogstadveien. Dette er en relativt liten resepsjon og var tidligere ganske anonym. Nå er den nærmest en installasjon i seg selv.

På Thon Hotel Gyldenløve var tanken å gjøre resepsjonen til et utstillingsvindu ut mot Bogstadveien. Dette er en relativt liten resepsjon og var tidligere ganske anonym. Nå er den nærmest en installasjon i seg selv.

Ansvarlig for den store fargesatsingen vi ser på Thon-hotellene er Sissel Berdal Haga, kreativ direktør i Olav Thon Gruppen, og interiørarkitekt MNIL Trond Ramsøskar. De to er skaperne av Thon-gruppens nye, fargerike image; de er i ferd med å transformere grå Olav Thon Gruppens 70 hoteller til noe nær fargerike energibomber.

Tidligere, litt grå forretningshoteller fremstår nå som et smil i hverdagen; interiører som skaper glede og energi for travle gjester. Og selvfølgelig er dette like viktig for å møte turister som vil ha en trivelig hotell-opplevelse.

Det viktige førsteinntrykket

Et fargerikt fototapet med motiv fra New York er det som møter oss i resepsjonen på Thon Hotel Vika Atrium; en passende mottakelse på dette typiske business-hotellet vegg i vegg med Aker Brygge.

Et fargerikt fototapet med motiv fra New York er det som møter oss i resepsjonen på Thon Hotel Vika Atrium; en passende mottakelse på dette typiske business-hotellet vegg i vegg med Aker Brygge.

Du får, som kjent, bare en sjanse til å gjøre et førstegangsinntrykk. Det er derfor lagt ekstra stor vekt på arealene som møter gjestene når de kommer inn fra gaten. Lobby og resepsjon har derfor fått spesiell oppmerksomhet fra de to interiørekspertene.

En lobby tåler mye: Her skal det sprute litt og være "litt for mye av det gode". Gjestene skal ha noe å se på når de står i kø.  

– Men det handler om å stoppe i tide, understreker Sissel Berdal Haga, -mot og sans skal balanseres. Kan du ikke begrensningens kunst blir det sirkus. Vi bruker farger for å muntre opp et diskret enkelt interiør, understreker hun.

Oppdatert: 17.12.2019  
Annonse
Annonse

Finn din nærmeste

Annonse
Annonse
Annonse
Annonse
[Some text some message]