Fasaden og alt det utvendige ble renovert for noen år siden. Det innvendige sto for tur i 2015, da viste det seg at gulvet skulle by på noen ekstra utfordringer.
Berlin eller Mysen
Butikken, som har vunnet pris som en av Fords beste i Europa på kundebehandling og service 19 ganger siden 1990, er blant de utvalgte i bilprodusentens nye konsept FordStore. I Europa skal det bli 500 Ford-forretninger spesialdesignet for å kommunisere med morgendagens kunder. Om forretningen ligger i Berlin eller på Mysen er uvesentlig, opplevelsen av Ford skal være den samme. Kundene er travle og godt informert via nett før de kommer til butikken; med ny butikkdesign og veltrimmet serviceprogram skal de få noe mer.
Dele på Pinterest
Mustang: Bergerkrysset Auto Mysen er atuorisert for å stille ut og selge Ford Mustang.
Den siste brikken
Da ombyggingen på Mysen startet, var beskrivelsen fra Ford klar. Interiør, belysning, farger og gulv var definert, så egentlig var det bare å følge anvisningene. Greit nok, helt til man kom til gulvet! I spesifikasjonen var det beskrevet keramiske fliser , men den vel 1000 kvadratmeter store bilbutikkflaten var uegnet for flislegging. Den besto av spennbetong og var dermed ikke stabil nok.
LVT
Da startet en lengre jakt på et materiale som lignet, og som kunne godkjennes av Ford. Løsningen ble LVT, Luxury Vinyl Tiles i samme farge og størrelse som flisene i beskrivelsen. De er til forveksling lik fliser, og de engelske montørene som skulle sette på plass innredningen mente sågar at det var en bedre løsning; mykere å gå på, og lyden i lokalet virket mer dempet.
Dele på Pinterest
Kaster lys: Når du åpner bildøren på en Mustang skinner den umiskjennelige logoen opp på bakken.
Bergerkrysset Auto Mysen AS:
Prosjekt: Bergerkrysset Auto Mysen AS, interiør
Sted: Mysen i Østfold
Byggherre: Bergerkrysset Auto AS
Areal: 1100 kvadratmeter
Arkitekt: Johnny Bergersen & Asbjørn Løvholen, Mysen
Interiørarkitekt: Ford
Gulvleverandør: Tarkett
Gulvlegger: Martin Lunde og Reinert Teig