Publisert:

De siste årene har Plumbo hatt fokus på utvikling av miljøvennlige produkter for rengjøring av rør. Under navnet Naturent lanseres nå to biologiske produkter for rens av avløp. Disse er basert på enzymer og mikroorganismer som bryter ned fett og alt organisk avfall i sluk og avløp.

Hindrer at rør går tett

«Dette er produkter som primært jobber preventivt og forebygger at rør går tett», sier daglig leder Christian Krefting hos Krefting AS, selskapet bak Plumbo. «Naturent Avløpsrens kommer både i flytende form og som rørpinner som slippes ned i sluket. Her avgir de enzymer og mikroorganismer som rengjør røret i cirka en måned før en ny pinne slippes ned», sier han videre.

Naturent flytende avløpsrens vil også løse opp propper, men trenger lenger virketid enn kjemiske avløpsåpnere som Plumbo Gel og Plumbo Pulver.

Også til toalettet

Helt nytt er det at Plumbo nå også får et produkt som kan brukes i toalettet. «Naturent flytende avløsprens kan brukes i alle typer toaletter, også i båten, campingvogn og alle typer septiktanker», forteller Christian Krefting videre. I tillegg til å bryte ned organisk avfall og toalettpapir, fjerner den også effektivt vond lukt.

Kommer snart til en butikk nær deg

Naturent vil være tilgjengelig i flere av de store dagligvarekjedene og faghandelskjedene i løpet av september.

Markedsledende

Plumbo er et norsk varemerke som har vært markedsleder innen avløpsprodukter siden den originale Plumbo Pulver kom på markedet i 1909. I dag er det produktet Plumbo Heavy Gel som er storselgeren, men det er de senere årene kommet flere Plumbo produkter for rengjøring av andre flater på kjøkken, bad etc.

Vedlegg
   Last ned