Brugge, mer enn bare michelin-restauranter!

Publisert:

Håndlaget maling på tradisjonelt vis, i 3 generasjoner. Brugge er mer enn bare fantastisk mat, historie og arkitektur. De tar også veldig godt vare på gamle tradisjoner når det gjelder malingsproduksjon.

Idar Stensvold, Pure & Original paint

I 1946 åpnet fabrikken dørene, som i dag produserer Pure & Original paint kalkmaling.

I 3 generasjoner har de holdt tradisjonene i hevd og produserer fortsatt i dag maling med en stor grad gamle teknikker, men i en kombinasjon med topp moderne utstyr.

Fabrikken har opparbeidet en utrolig kompetanse, og produserer maling og overflater ingen andre er i stand til å kopiere. Kombinasjonen av enorm kunnskap, utstyr og bruk av naturlige råvarer gjør fabrikken helt enestående i sitt slag. Måten de produserer maling på er det flere og flere forbrukere vil ha i sine hjem, spennende overflater med historie og fotavtrykk.

Alle råvarer blir nøye utvalgt. Kalken som brukes i produktene er hentet fra Østerrike og i områdene rundt Pyreneene. Områdene i Østerrike disse produktene hentes fra har den reneste og hviteste kalken som finnes i verden.

Fabrikken leverer også kun naturlige fargepigmenter, som gir en helt spesiell dybde og autensitet i fargene.

BOKS

Idar Stensvold

Idar Stensvold arbeider som International Brand Manager for Pure & Original paint med hovedansvar for Skandinavia og Storbritannia.

Pure & Original paint er et Nederlandsk varemerke, med produksjon i Brugge Belgia. Fabrikken er en ekte familiebedrift som har laget høy kvalitets maling i mer enn 3 generasjoner. Pure & Original pakken består i dag av flere spennende produkter innenfor kalkmaling og Chalk Paint med alle nødvendige for- og etterbehandlingsprodukter som grunning og sealer.

Ta gjerne kontakt for flere detailjer eller ytterligere informasjon.

pure & original paint kalkmaling
Brugge, mer enn bare michelin-restauranter!
Vedlegg
Pure Original DSC_0066.jpg1,43MB
   Last ned
Historien bak Norges mest populære maling for tiden, Pure & Original paint.