Kategorier

Meny

Konto

Annonse
Annonse

Malorama etablerer ny kjede

Malorama etablerer en ny faghandelskjede for å kunne gi et tilbud til butikker som ønsker Farveringen som grossist- og logistikkpartner, men samtidig vil drive butikk med sterk lokal forankring og tilpasning. Den nye kjeden får navnet Kulør.

  • Fra Farveringens anlegg på Kløfta. (Foto: Malorama)

    Foto:

  • <b>KULØR:</b> Den nye faghandelskjeden til Malorama skal hete Kulør.

    Foto:

Annonse
Annonse

I en pressemelding opplyser Malorama at den nye kjeden er for medlemmer som ønsker å drive faghandelsbutikk med sterk lokal forankring og lokalt kremmerskap. Og nå er navnet klart: Faghandelskjeden skal hete Kulør.

– Vår nye kjede skal være en kjede for butikkene hvor lokal tilhørighet og lokalkunnskap er viktigere enn en sterk kjedeprofil. Flere butikker har anmodet oss om å etablere et slikt kjedekonsept, har konsernsjef i Malorama, Nils Sund, uttalt i en tidligere pressemelding om nyetableringen.

Bakgrunnen for etableringen er at ikke alle butikker ønsker så sterk felles sortimentsstyring, datasystemer og markedsføring, som er en retning mange faghandelskonsept går mot nå. Derfor vil Malorama nå etablere en kjede for dem som ønsker å drive butikk med sterk lokal forankring og fagkunnskap.

Gjenbruker Kulør-navnet

KULØR: Den nye faghandelskjeden til Malorama skal hete Kulør.

KULØR: Den nye faghandelskjeden til Malorama skal hete Kulør.

Nå er navnet på den nye kjeden klart.

– I prosessen med å finne navn, kom det tidlig signaler fra involverte butikker og leverandører om at Kulør burde være et aktuelt navn. Vi har derfor valgt å gjenbruke dette navnet, sier Sund.

Selv om Kulør-navnet har vært brukt tidligere, presiseres det at dette er et nytt kjedekonsept og ikke den gamle kjeden som gjenoppstår.

– Det lå mye godt arbeid bak Kulørnavnet da det ble lansert sist. Malorama ser derfor bare positive sider ved å gjenbruke dette navnet, heter det i pressemeldingen.

Kjedeleder Jonhild Bjerkli påpeker at det ikke stilles noen krav til medlemmene om kjedeprofilering, men at navnet allikevel er viktig.

– Det er viktig å ha et kjedenavn som medlemmene kan være stolte av. Logoen er designet slik at den passer sammen med lokale butikknavn, for de som skulle ønske å profilere Kulør, sier Bjerkli.

Oppdatert: 17.12.2019  
Annonse
Annonse

Finn din nærmeste

Annonse
Annonse
Annonse
Annonse

Les mer

[Some text some message]