Kategorier

Meny

Konto

Annonse
Annonse

Skandinavisk union

Fargerike, svenske Färgtema og danske Farvebasen har dannet et nytt selskap for strategisk samarbeid og utvikling. Farveunionen APS vil omfatte 320 butikker og ha 3 milliarder kroner i omsetning.

  • Skandinavisk union

    Foto:

  • Adm. direktør Reidar Seeberg i Fargerike har lenge snakket om behovet for et strategisk samarbeid mellom kjeder.

    Foto:

Hei, denne artikkelen er over 2 år gammel, og kan inneholde utdatert informasjon.

Annonse
Annonse

Dersom den økende bransjeblandingen med tilhørende priskonkurranse vi nå ser, bl.a. der dagligvare tar opp non-food produkter, kan fargebransjen komme i en vanskelig situasjon. For å være føre var har Fargerike, svenske Färgtema og danske Farvebasen, sistnevnte en fusjon mellom tidligere Glodi og Profa, dannet et nytt selskap, Farveunionen APS. Selskapet er registrert i Danmark med adm. direktør i Farvebasen, Niels Jørgen Madsen, som leder av det nye selskapet.

     

Hver enkelt kjede vil forbli nasjonalt forankret med sine respektive styrer. Nå foregår en konseptutvikling for kjedefellesskapet der bl.a. innkjøp, sortiment og videreutvikling av private labels er temaer. Kjeden vil opptre leverandøruavhengig for å ha maksimal handlingsfrihet for medlemmer og aksjonærer. Men de partnere man knytter til seg på leverandørsiden vil få  mulighet til å bygge markedsandeler på Skandinavisk basis.

     

Mer om dette i Fargemagasinet nr. 6/04

Annonse
Annonse

Finn din nærmeste

Annonse
Annonse
Annonse
Annonse
[Some text some message]