IFI logo
Se flere bilder
Happy Homes åpnet ny og unik butikk i Trondheim

Foto: Happy Homes

Happy Homes åpnet ny og unik butikk i Trondheim

Den 27 april 2020 åpnet Happy Homes sin nye butikk i Trondheim. Den 450 kvm store fargehandelen ligger i Skeidar-butikken på Tunga, og skal åpne for et mer komplett og unikt tilbud.

Anna Leikanger Voje

Anna Leikanger Voje
Publisert

Registrer deg her og motta vårt nyhetsbrev, med nye artikler og nyttige tips 2-3 ganger i måneden.

Følg ifi.no på Facebook, TikTok og Instagram.

Etter over 1,5 år med planlegging kan Happy Homes med stolthet åpne sin nye, 450 kvadratmeter store butikk i Trondheim. Butikken er plassert i Skeidar på Tunga, en møbelbutikk med 81 000 besøkende kunder i 2019. Kundene viser en endret adferd i hvordan de tilegner seg inspirasjon, og med denne butikken håper Happy Homes å servere løsningene dere leter etter på sølvfat. Og plasseringen i Skeidar-butikken på flere tusen kvadratmeter åpner for mange muligheter.

− Jeg er sikker på at dette vil gi positive synergieffekter knyttet til de 300 besøkende Skeidar har i snitt per dag. Vi ser at kundene er i en endringsmodus, og søker etter inspirasjon på andre måter enn de har gjort tidligere. Det er hovedgrunnen til at jeg lanserte dette forslaget til styret, og det er inspirasjon de skal få når de besøker denne butikken, sier daglig leder hos Happy Homes Kjetil Brandmo.

Se flere bilder
inspirasjon

Foto: Happy Homes

INSPIRASJON:  Kundene viser en endret adferd i hvordan de tilegner seg inspirasjon, og med denne butikken håper Happy Homes å servere løsningene de leter etter på sølvfat.    

Annonse

Komplett tilbud

Noe Happy Homes har lagt vekt på i nyåpningen, er at du skal få et mest mulig komplett tilbud. Her skal alle ledd innen oppussing fylles, og du skal inspireres til å ta del i helheten. 

 − Vi skal tilby kunden komplette løsninger, så de slipper å farte rundt til forskjellige møbelkjeder og fargehandlere, eller stå i kø hos håndverkere. Vi satser på en moderne tilnærming, hvor vi tilbyr hjemmebesøk, hjemlevering og dyktige håndverkere på samme sted. Kunden kan velge om de vil gjøre jobben selv, eller få den profesjonelt utført, sier Brandmo. 

Se flere bilder
komplett tilbud

Foto: Happy Homes

KOMPLETT: Her kan du kjøpe hele rommet.    

Tid til kunden

Hos Happy Homes kan du sette deg ned og jobbe med paletter og helhetlige løsninger i fred og ro sammen med fagfolk og interiørkonsulenter. Dette er noe Happy Homes har fått mange gode tilbakemeldinger på, og som blir essensielt å satse videre på i nyåpningen.

− Det vi gjør i Trondheim nå, er kort sagt at vi samler sammen det beste fra alle våre butikker. Forhåpentligvis blir vi minst like gode som dem til å gjøre det de er best på. Vi vet at det er viktig for kunden å kunne sette seg ned og planlegge prosjektet sitt sammen med oss, og vi gir oss ikke før vi kunden er tilfredsstilt, sier Brandmo.

Se flere bilder
veiledning

Foto: Happy Homes

FINNE LØSNINGER: Hos Happy Homes kan kunden sette seg ned og jobbe med paletter og helhetlige løsninger i fred og ro sammen med fagfolk og interiørkonsulenter.     

Les mer
Annonse
Se flere bilder
fargevalg hjelp

Foto: Happy Homes

FARGEVALG: - Vi vet at det er viktig for kunden å kunne sette seg ned og planlegge prosjektet sitt sammen med oss, og vi gir oss ikke før vi kunden er tilfredsstilt, sier daglig leder Kjetil Brandmo.    


Skiller seg ut

Med nyåpningen ønsker de å skille seg ut, og tilby deg noe du ikke ser over alt.

− Vi ønsker å være litt nisje. Vi velger produkter som ikke nødvendigvis er de som er mest eksponert hos byggevarebutikkene, men som byr på spennende former og farger kundene legger merke til. Vi er foreløpig den eneste forhandleren i Trondheim med Pure & Original, for eksempel. Vi bruker også en litt annerledes innredning, blant annet fra Home & Cottage, sammen med mye tekstil og rene vegger med 16 egne farger, sier Brandmo.

De har også andre konsepter i butikken som bidrar til å differensiere og løfte tilbudet.

− Vi har et 70 kvm stort kurslokale inne i butikken, som skal brukes til å kurse både kunder og ansatte. For eksempel kurs i fargesetting. Kjedekontoret har også flyttet inn i samme lokale, som forsterker oss på læringsmessig vis. Alt kan testes før vi ruller det ut til kjeden, og vi skal ha opplæring av kjedemedlemmer i kurslokalet. Det er så mange synergier her at vi nesten er nødt til å lykkes, sier Brandmo med et glimt i øyet.

Se flere bilder
farger og tekstiler

Foto: Happy Homes

FARGER OG TEKSTILER: Utformingen er designet for trekke til seg kundenes oppmerksomhet.    

Se flere bilder
Pure & Original

Foto: Happy Homes

PURE & ORIGINAL: Happy Homes er foreløpig den eneste forhandleren i Trondheim med Pure & Original.    


Damene bak utformingen og tilretteleggingen

Eva Marie Hassel Iversen, butikk- og konseptansvarlig i Happy Homes Norge AS, har tegnet og planlagt hele butikken. Hun sitter på mange års erfaring med planlegging og tegning av butikker for kjeden, og er arkitekten bak den helhetlige løsningen og har kontroll på alle detaljer.

Kirsti Johansen er deres nye, dyktige inspirasjonssjef på Happy Homes Inspirasjon AS (butikken på Tunga). Hun har mange års ledererfaring fra møbelbransjen, og gleder seg til å jobbe videre med butikken.

Lene Høiseth, Markedssjef i Happy Homes Norge AS, er kilden til deres moderne og inspirerende markedsføring. Hun har lang erfaring med butikkdrift og blogger, og har i årevis holdt på med kursing og foredrag om fargesetting og materialvalg til forbruker og kjedens ansatte.

Lene og Eva Marie har sammen gitt den nye butikken den delikate utformingen der tekstil, tapet, farger og gulv harmonerer. Begge har mange års erfaring som foredragsholdere om ulike temaer i kjeden.

Se flere bilder
damene bak

Foto: Happy Homes

DAMENE: F.v:  Eva Marie Hassel Iversen, butikk- og konseptansvarlig i Happy Homes Norge AS. Kirsti Johansen, inspirasjonssjef i Happy Homes Inspirasjon AS. Lene Høiseth, markedssjef i Happy Homes Norge AS.    

GODE ERFARINGER HITTIL

Flere og flere kunder oppdager den nye fargehandelen for hver uke som går. Og samlokaliseringen med Skeidar gir butikken en stor fordel.

– Det går veldig bra med butikken. Vi har en jevn flyt av kunder. Vi ser at kundene som går inn til Skeidar oppdager oss, og som forventet har de som er på jakt etter møbler også ofte en idé om oppussing, sier markedssjef i Happy Homes Norge Lene Høiseth.

Nyåpningen får også gode tilbakemeldinger.

– Tilbakemeldingene fra kundene er ene og alene positive. Et slikt moderne fargehandelkonsept er nytt i byen, og nisjeproduktene blir godt mottatt. Flere firmaer ønsker også samarbeidsavtaler med oss, som vier at dette nye fargehandelkonseptet har ben å stå på i fremtiden, sier Høiseth.  

Mer informasjon
Dele
Finn din nærmeste
Mest lest
Annonse
HappyHomes annons
Nyhetsbrev
Motta tips og ideer!

Vi sender 1-2 ganger månedlig ut nye tips og ideer, register deg her.