Porsgrund Bad annons
Bli inspirert - Se galleri her
I DAG
  °
I MORGEN
  °

Bærekraftig maling og kjemi

Galleri - One Supertech og Light & Space er eksempler på produkter som er gunstig å bruke i et miljøperspektiv, sier Mette Dahl, marketingsjef i Nordsjö Norge.
Maling- og kjemiselskapet Akzo Nobel, som i Norge representeres av blant annet Nordsjö, er for tiende år på rad rangert som et av verdens fremste selskaper i Dow Jones Sustainability Index.
Nordsjö er Akzo Nobels ledende varemerke i Norge.
Nordsjö er Akzo Nobels ledende varemerke i Norge.

Dow Jones Sustainability Index, DJSI, regnes for å være det mest uavhengige bærekraftindekset på kloden. En plassering høyt på listen, innebærer at selskapet har gode langsiktige økonomiske, sosiale og miljømessige forvaltningsplaner.

For tiende år på rad, er det globale kjemi- og malingselskapet Akzo Nobel blant de to beste innen kategorien materialindustri som består av flere enn 350 bedrifter. Akzo Nobel er en av verdens største malingprodusenter, og representeres på det norske markedet blant annet av varemerkene Nordsjö og Hammerite. I løpet av de siste fire årene, har konsernet blitt rangert som nummer 1. 

Redusere miljøpåvirkningen

Nordsjö som er Akzo Nobels ledende merkevare i Norge, har de siste årene utviklet en rekke produkter som skaper mer verdi med mindre ressurser.
Nordsjö som er Akzo Nobels ledende merkevare i Norge, har de siste årene utviklet en rekke produkter som skaper mer verdi med mindre ressurser.

- Vi er veldig stolte av topplasseringen og rangeringen viser at vi fortsetter å kontinuerlig forbedre vårt miljøarbeid. Bærekraft er grunnleggende for vår forretnings- og miljøstrategi, Planet Possible, som betyr å skape mer verdi med mindre ressurser. Dessuten har livssyklusperspektivet lenge vært i fokus, men i stedet for, som de fleste andre selskaper bare å redusere vår egen miljøpåvirkning, ønsker vi å samarbeide med leverandører og kunder for å redusere våre produkters totale miljøbelastning. Vi har også sett at kunder velger oss foran våre konkurrenter takket være vårt miljøarbeid, noe som selvfølgelig er veldig oppmuntrende, sier Johan Widheden, spesialist på bærekraftig utvikling hos Akzo Nobel.

Nordsjö, som er Akzo Nobels ledende merkevare i Norge, har de siste årene utviklet en rekke produkter som skaper mer verdi med mindre ressurser.

Kontinuerlig utvikling

One Supertech og Nordic Light er eksempler på produkter som er gunstig å bruke i et miljøperspektiv, sier Mette Dahl, marketingsjef i Nordsjö Norge.
One Supertech og Nordic Light er eksempler på produkter som er gunstig å bruke i et miljøperspektiv, sier Mette Dahl, marketingsjef i Nordsjö Norge.

- Vi i Nordsjö arbeider kontinuerlig med å videreutvikle vår produktportefølje med produkter som er best både for våre kunder og for miljøet. I løpet av de siste årene har vi for eksempel lansert Nordsjö One Supertech, som er en trebeskyttelse med selvrensende egenskaper og særdeles lang holdbarhet. Nordsjö Nordic Light er vår hviteste interiørmaling som reflekterer lyset i rommet slik at du kan spare energi ved å redusere belysningen. To eksempler på produkter som er gunstig å bruke i et miljøperspektiv, sier Mette Dahl, marketingsjef i Nordsjö Norge.

DJSI sammenligner bærekraftaspekter hos ledende selskaper basert på miljømessige, sosiale og økonomiske resultater. Den bedømmer ulike kriterier, blant annet distribusjonskjeden, operasjonell miljøeffektivitet, produkthåndtering, medarbeiderutvikling og selvfølgelig helse og sikkerhet.

Hold deg oppdatert  

Få siste nytt om interiør og oppussing fra ifi.no. Meld deg på vårt nyhetsbrev her.

Kommentarer

Mer informasjon:

Nordsjö

Hold deg oppdatert  

Få siste nytt om interiør og oppussing fra ifi.no. Meld deg på vårt nyhetsbrev her.

Les også

Mest lest

Anbefalt for deg

Nyeste artikler